Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M37a51r60c31e74l49a 80T95o24b23i48á11š50o27v44á 4125384222988

Paní Vodičková, stále čekáme na Vaši omluvu v časopisu FODu za špatně uvedené informace o nás, přechodných pěstounech. Mě osobně by zajímalo, zda jste alespoň na chvíli zauvažovala o tom, že bylo chybou bojovat proti novele a změnám, že bylo chybou nepřizpůsobit se vývoji, doufat, že ovlivníte dostatečné množství politiků ... a v neposlední řadě by mě zajímalo, proč jste stále investovali do nových objektů, jaký majetek a v jaké hodnotě FOD vlastní a kolik platíte FODu za bydlení v jednom z jeho bytů.... děkuji za odpověď

0/0
22.8.2015 17:25
Foto

J72i12ř76í 77K94r35á38k85o22r45a 9679193

Bojovat proti té novele chybou rozhodně není. Osobně ji považuji za nesystémový paskvil, řízený evropskými a norskými dotacemi. Měli jsme tu jeden z nejlepších sociálních modelů péče o dítě - vynikající krátkodobé a o něco horší dlouhodobé. Pak stát dostal dotace a rozhodl se, že funkčnímu modelu krátkodobé péče vytvoří naprosto redundantní konkurenci. Výsledkem je, že v tom utápí mnohem více peněz s nulovým benefitem z hlediska péče, nemluvě o jakémkoliv vylepšení problematické dlouhodobé péče.

Za sebe říkám, že kdyby celou tu slavnou novelu zrušili, udělali by nejlépe.

0/0
22.8.2015 19:50
Foto

M70a73r82c70e95l54a 16T61o81b58i91á73š69o56v31á 4275894162318

Prosím, poučte mě: v čem byl systém před Novelou lepší? O jaké krátkodobé péči mluvíte? V Klokáncích byly děti tak dlouho, jak se to hodilo FODu. Lhůta půl roku nebyla dodržována. Děti zde byly umísťovány opakovaně, často na žádost rodičů. To, co to s nimi dělalo, nikdo nesledoval ( nyní se tyto děti dostávají k nám. Pětiletý chlapec, který se pěstounky ptá - a nedáš mě do Klokánku, když jsem se zase počůral???). Na druhou stranu množství dětí, které byly z Klokánku na " dlouhodobé propustce" u pěstounů...hádejte, kdo dostával peníze.

Novela popsala pěstounství jako profesi. Pěstoun má povinnost umožnit dítěti styk s bio rodinnou - odstraňuje se tímto špatný a hodně zažitý stereotyp, že pěstouni nahrazují rodiče. Pěstouni procházejí intenzivním výběrem a vzděláním a jsou pod velkou kontrolou. Co je na tom špatně?  A o nulovém benefitu naší, pěstounské péče, už plácáte úplně: zvu Vás k sobě na návštěvu, ukážu Vám výsledky.

0/0
24.8.2015 11:52
Foto

J88i47ř57í 88K56r42á25k31o45r61a 9139223

O spoustu dětí rodiče nejeví zájem potud, aby si je vzaly, avšak nechtějí je pustit ani k adopci. To, co popisujete, je takzvanná papírová definice, kdo pracuje s problémovými dětmi, ten ví, že realita je zhusta jiná. Zkuste si místo té hloupé dehonestace s některými těmi tetami o těch dětech povyprávět. Ony za svou praxi viděly těch dětí víc než vy jich kdy jako pěstounka uvidíte. A to, že jsou tam některé děti, o které rodiče nejeví dlouhodobý zájem, déle než půl roku? To je jedině dobře. Dítě potřebuje stabilní prostředí, pendlovat co půl roku někde jinde je to nejhorší, co se mu může stát.

Pokud dítě Klokánkem strašíte, tak z toho má strach. Jiní lidé zase, pod dojmem norské praxe, straší děti pěstouny. Takže to neberu jako racionální argument, jako spíš takové vaše plivnutí.

Jistě, pěstouni jsou profesionálové, zatímco tety v Klokánku či vychovatelé v DD jsou amatéři.Tuhle pohádku také slýchám v poslední době stále častěji.

Jak jsem psal níže, pěstouni nemají a ani z principu nemohou mít tak silnou kontrolu jakou mají tety v Klokánku.

Špatně je na tom ten politický tlak a to přeplácení pěstounů, resp. ta rádoby profesionalizace, což znamená odlidštění. Čím více se pěstounům platí, tím více lidí to bude dělat hlavně pro ty peníze, protože těch 20 tisíc je slušný vedlejšák, ne že ne. Jak jsem psal níže, přesně z toho důvodu upustily odběrné stanice od vyplácení odměn za dárcovství krve. Ty peníze přitahovaly stále častěji typy, od kterých byste krev nechtěla. U pěstounství je to stejný princip. Prachy k tomu přitáhnou typy lidí, u kterých by nikdo vyrůstat nechtěl.

Nehodnotím vás konkrétně, protože vás neznám. Mluvím v obecné rovině. Konkrétní případy mohou být ukázkové, ale v obecné rovině se vzrůstajícím počtem tzv. profesionálů vzrůstat počet těch, o kterých jsem mluvil - lidí, co to dělají jen pro prachy. Argument, že si ty stovky pěstounů stát ohlídá - stát, který si neohlídá ani svoje úředníky - je tak maximálně úsměvný.

+1/0
29.8.2015 10:52
Foto

M85a52r48c65e40l54a 72T37o49b56i62á16š98o41v29á 4565774442328

Nereagujete na to, co píšu - stále si jedete svou. Kritizuji praxi, kdy jsou děti dávány do Klokánku opakovaně a nebo pouštěny na dlouhodobé propustky s tím, že peníze dál dostává Klokánek. Nepíšu, že pracovnice Klokánku jsou amatérky, a už vůbec nepíšu o pracovnicích ústavu. Pokud se v této sféře opravdu pohybujete, víte, že požadavky na tetu z Klokánku a tetu v ústavu jsou rozdílné. Kolik jsem viděla jakých dětí nemáte tušení, ale myslím, že v době, kdy jsem se já začala věnovat  dětem z dětských domovů, jste Vy tahal kačera ( bylo mi šestnáct)....K tomu dělat to pro prachy :-) mám jediné - podle sebe soudím tebe... a já VÍM, že myslet si, že pěstounstvím získám jednoduchou práci a snadný výdělek si může jenom blb a věřím tomu, že blb sítem neprojde.

0/0
3.9.2015 0:00
Foto

J63i32ř96í 20K30r24á41k67o49r59a 9919133

Reaguji, ale to byste musela číst pořádně. Moje reakce na tu praxi je na konci prvního odstavce, to už byste měla najít.

Nepíšete, že pracovnice Klokánku jsou amatérky, ale vyzdvihujete údajnou profesionalitu pěstounů jako argument proti Klokánkům. Tomu se říká implikace.

Znovu opakuji, že nemluvím o vás konkrétně, takže si to zbytečně berete osobně. Říkám, že s větším množstvím pěstounů se mezi pěstouny budou dostávat lidi, kterým jde jen o ty peníze. Nic víc nic míň. Věřit si můžete čemu chcete, ale tohle je axiom. A věřit na kvalitní síto, tvořené státními úředníky, může jen blázen nebo někdo velmi velmi naivní.

0/0
6.9.2015 11:21
Foto

M49a95r16c53e18l39a 12T57o88b50i58á68š82o48v25á 4695104642808

Vy věříte na kvalitní síto paní Vodičkové, která sice chtěla státní peníze, ale vytvářela si svá vlastní pravidla. Tak kdo je naivní?  Zeptejte se nějaké bývalé tety z FODu, která se stala přech. pěstounkou na to, jak vidí rozdíl v požadavcích a také na kontrolu, pod kterou je a pod kterou byla dřív. Mám jich mezi kolegyněmi už celou řadu. A osobně si nic neberu, nebojte.

0/0
7.9.2015 21:37
Foto

J97i81ř39í 15K11r65á38k16o97r89a 9939803

Psal jsem tady o tom sítu už minimálně jednou. Jde o princip. Kontrolní hierarchie v organizaci typu Klokánek je mnohem větší než u pěstounů. Nemá smysl to okecávat, tak to prostě je.

0/0
18.9.2015 13:49

A34l98o60i56s 61N90o12v26á98k 3879937721930

Chtěl bych se zeptat, zdali v FOD stále ještě obchodujete s dětmi a sprostředkováváte adopce za úplatu?

V jaké cenové hladině se pohybuje aktuálně provize za sprostředkování úspěšné adopce?

0/−1
22.8.2015 10:06
Foto

J49i58ř94í 59K23r76á85k50o77r61a 9969483

...zpostředkování.

0/0
22.8.2015 12:37

P39a77v46e20l 48K18u75r64f50ü97r22s30t 3568223525109

nějak mi to přijde, že je to od roku 2013 cílená likvidace státem..

+2/−1
22.8.2015 9:37
Foto

E75v85a 34H86r89a56d15e15c24k39á 8213484255283

Paní Vodičková, pokud vám zrušila ČSSZ splátkové kalendáře a nové vám nepovolila, tak jste nedodržovala splácení a neplatila jste nové odvody. To je totiž podmínka splátkového kalendáře. Dluh 122 milionů korun určitě nevznikl od roku 2013, kdy došlo ke změně zákona. Tento dluh se kumuloval delší dobu, protože jste se kupovali bezhlavě budovy, na které jste si museli půjčovat. Nepište tady o splatných závazcích, rozhodující jsou všechny závazky, které máte. Sám nový předseda FOD Vaněk řekl, že značnou část odpovědnosti za tento stav má FOD.

+4/−1
22.8.2015 8:42

P36a60v30e78l 24K80u62r18f33ü32r53s74t 3818283125829

pokud byste četla správně, dluh u ČSSZ je 30 milionů vč. 7 mil. penále, které by jim bylo s největší pravděpodobností vráceno. Problém s platbami odvodů a platů je zejména v tom, že Klokánek dostává zaplaceno zpětně s 2 až 3 měsíčním zpožděním. Z čeho tedy chcete včas platit, když peníze fyzicky nemáte? Na tuto problematiku paní Vodičková upozorňovala již v době před účinností této novely. Všichni ale byli hluší a teď po ní hází kamenem? Neříkám však, že by řízení Klokánků bylo zcela efektivní. Říkám tím, že novela efektivní řízení značně komplikuje, neboť se nedá dopředu plánovat.

Jak by fungovala záchranná služba, která musí být rovněž schopná okamžité reakce, kdyby byla proplácena zpětně podle počtu zásahů? A měla by placeno pouze za převoz, nikoli za ošetření bez hospitalizace? Za pár týdnů by neměli na naftu.

+4/0
22.8.2015 9:24

A16l22o10i10s 26N90o71v50á43k 3349627171970

Tomu se říká řízení casch flow ne?

0/0
22.8.2015 10:03

A98l91o56i37s 89N77o43v15á74k 3589447761520

cash flow? nebo tak nějak :)

+1/0
22.8.2015 10:03
Foto

E42v59a 14H70r53a32d97e11c38k20á 8323344565843

Každý subjekt musí umět hospodařit. Pokud ne, tak tam vedení nemá co dělat. Nový předseda Vaněk sám řekl, že FOD hospodařil špatně, proto se také teď zbavuje některých zařízení. Není možné vše kupovat na dluh, což jistě víte i při plánování svých nákupů.

+1/0
22.8.2015 10:32
Foto

R27o94m25a17n81a 62B25a75b93o63r95o48v22á 5366333719457

Paní Vodičková, je za Vámi obrovský kus práce. Každý, kdo něco dělá, občas něco zkazí. Musela jste jít často hlavou proti zdi, často jste se nezavděčila všem, občas Vás někdo nakopnul, ale to se těm, co jsou vepředu stává. Já před Vámi smekám a je mi jasné, že nikomu jinému nemůže být víc líto toho, co se stalo, než Vám.R^

+7/−1
21.8.2015 22:06

V56l67a65d85i10m95í20r 35Š60n77e87k 9764678986521

Slíbili vám dotace, které měly zpoždění a kvůli tomu jste se dostali do dluhů, neb jste přišli o bezdlužnost. To je klasický levičácký bordel a zákeřná taktika.  Jo, kdybyste se nestarali o naše,  české děti, ale o o nějaké afričany,  kteří nedávno připlavali, tak by vám dali peněz, co  hrdlo ráčí. Na ty má Sobotka  prachů dost!!    Rv;-€

+10/−7
21.8.2015 19:42

V71á81c27l97a92v 94K28o10p58ř77i62v65a 1574270975361

Tipnu si. Že jsi Šneku volil Zemana?;-D

0/−4
22.8.2015 0:59

V65l81a52d66i48m55í87r 16Š69n63e38k 9934858576751

Tipujete špatně...

+3/0
22.8.2015 5:24

J51i90ř24í 30K24o43n37r52á44d 8972883139

Člověk by musel mít k ruce výroční správu, aby mohl zaujmout negativní/pozitivní stanovisko. V každém případě je něco z vaší strany špatně. Pokud se zákonem změnily podmínky, měli jste na to reagovat okamžitě. Tzn. přizpůsobit hospodaření fondu... Píšete o pohledávkách již splatných a ve splatnosti. U těch ve splatnosti ovšem dodáváte, že se jedná o dohody s věřiteli formou splátkové kalendáře... takže fakticky ty peníze dlužíte a byly již po splatnosti, akorát vám věřitelé vyšli vstříc... takže jednáte, což je jistě dobrá zpráva. Ovšem je otázkou, jak jste se do takové situace mohli tak rychle dostat...

+4/−3
21.8.2015 18:29

A29l51e78n22a 97O94u95z44k20á 1283532631656

Je smutné, když se zákony staví proti nikoli pro ty, kteří to potřebují. Ale pro utečence peníze mít budeme, to je blbé. Paní Vodičková, hodně sil Vám přeji. Je mi jasné, že tato situace není jednoduchá... :(

+5/−8
21.8.2015 17:22
Foto

R22a63d68e97k 18P70o34l16i86c47k44ý 6431823691834

Proč sem taháte běžence-nemají s tím nic společného

+7/−9
21.8.2015 17:58

J31i82ř62í 62K28o13n19r93á70d 8682423589

Co to plácáte?8-o Zákon se měnil v době, kdy jste ještě ani neměla páru, že nějací utečenci existují.;-D Navíc obě témata spolu ale absolutně nesouvisí...

+8/−5
21.8.2015 18:31

Z75d38e32n87ě34k 12B66á54r44t29a 6814207919124

...,ale dobrý populista,kterému naslouchá moudrý lid,je dokáže vhodně spojit...;-)

+4/−2
21.8.2015 19:29

S64a84š18a 94P51o24r73t22r81o56v10á 1506537716508

Paní Vodičková, pro udělání si skutečného obrázku hospodaření FOD byste musela uvést příjmy a výdaje (položkově) za posledních 5 let. Takto, když píšete komu dlužíte a že stát dluží vám, je sice moc hezké, ale na druhou stranu o ničem nevypovídá.

Zajímavé je, že ČMSS vám dala tolik úvěrů a v takových výších. Čím jste ručili? Nepropadnou některé budovy věřitelům právě za úvěry?

+9/−1
21.8.2015 17:11

J94i36ř48í 42K41o11n27r61á45d 8772873479

Správně.R^

+4/−2
21.8.2015 18:31

P50a12v20e90l 60K97u43r93f23ü52r56s93t 3298763295379

pokud ano, už by se o tom psalo

0/0
22.8.2015 9:38

J43a62r61o71s27l95a86v 49N18ě73m49e28c 5167290577101

Milá paní, chci-li investovat, musím na to mít.

+8/−1
21.8.2015 16:22
Foto

J22i62ř30í 30K57r66á55k40o28r92a 9109173

Souhlas. To však neznamená, že jim stát neházel klacky pod nohy. Pokud nechtěl stát FOD podporovat, neměl ho podporovat vůbec. Avšak naslibovat hory doly a pak platit se zpožděním a v kritický moment podporu řádně zkrouhnout, to je dost podpásovka.

+14/−3
21.8.2015 17:31

P71a22v13e29l 82K97u83r16f70ü51r63s61t 3128263205789

ano, oni by na to měli, nicméně stát platil pozdě..

+1/0
22.8.2015 9:39

L36i74b64o51r 44J41a97n55e70č70e36k 4125435675701

Vetsina investic je na dluh. Tedy na to vetsina nema.

0/0
22.8.2015 10:22

D20a34v73i46d 87D89o51b44e10š 3585152467

Moc dobře si pamatuji nářky paní Vodičkové nedlouho před platností změn z r. 2013, kdy si stěžovala na to, že bude placeno pouze za fyzicky se vyskytující dítě. Tedy že pokud odjede např. na víkend za rodiči, příspěvek FOD za tu dobu nedostane. Jenže dopředu nevíte přesně, kolik dětí odjede. Topit musíte, platit vychovatelku, kuchařku, úklid musíte. Také počet dětí, o které se taková zařízení starají, není stabilní. Už tehdy upozorňovala, že to dostane (nejen) Klokánky do likvidační situace. A je to tu.

+17/−1
21.8.2015 15:03

J59i59ř14í 20K77o40n79r74á76d 8582683189

Ale dostalo to pouze Klokánka... asi se měli přizpůsobit. Pokud je to jak píšete, chápu že nastává problém. Ale situace se dá zohlednit... nevěřím, že by tolik dětí neplánovaně bylo na víkendy u rodičů (když většina z nich o ně ani nemá zájem..., nebo je dokonce nesmí vídat).

+4/−4
21.8.2015 18:34
Foto

M25a50r42c92e79l63a 26T44o59b27i89á24š23o35v68á 4445364252598

dříve bylo celkem běžné dát dítě do nové rodiny na dlouhodobou propustku a brát peníze ... proto ta změna.

0/0
22.8.2015 17:28

V15á83c80l93a45v 92K40o55p37ř66i18v12a 1114180325141

Nechápu, že autorku ještě neprošetřuje hosp. kriminálka.

+3/−10
21.8.2015 13:42

J94i19ř86í 28K65o97n87r55á45d 8462773509

To snad ne... zkrachovat může jakákoliv firma - státní, soukromá i příspěvková. Nemusí se hned krást, stačí špatně určit nákladovou položku...

0/0
21.8.2015 18:35

V43á14c64l25a70v 73K87o24p78ř57i12v46a 1524960175411

Vím své.;-)

0/−2
22.8.2015 1:02

J58a18r66o20s28l26a81v 25K70o27m70o58s48n44ý 6266931583354

Děkuji pani Vodičkové že zde uvedla, jak analýzu anýlu dluhů FOD tak i příčinu jejich vzniku. Zatím tato podrobná informace nikde nebyla veřejnosti zpřístupněna. S odkazem na svůj blog a dlouhodobé dárcovství FOD posílám fin. částku  jeho záchraně.

+6/−1
21.8.2015 13:40

V90á21c94l43a24v 86K39o73p12ř57i66v88a 1214330495781

Děkuji tomu, kdo má máslo na hlavě, že nám namazal med kolem huby. Analýza;-D

+2/−6
21.8.2015 13:43

J88i35ř27í 61K68o27n42r46á53d 8212353529

Neuvedla vůbec nic kromě vlastního pohledu. Jedině výroční zpráva a její rozpitvání bod po bodu má v tomto případě smysl.Rv Případné neuskutečněná platba od státu tam musí jako pasivum existovat...

+6/−1
21.8.2015 18:37

P96a83v97e75l 55K41u11r72f27ü70r78s91t 3178693585919

také tam existuje

+1/0
22.8.2015 9:40

Z14d46e76n91ě69k 23B26á64r35t41a 6924537669824

Podle udaju,které jsem našel mají Klokánky k dispozici 500 míst a je v nich pouze 300 dětí...pokud chce Klokánek ekonomicky fungovat,musí se zmenšit jeho přebytečné kapacity.To,že stát má jinou strategii,která Vám nevyhovuje,ještě neznamené,že je špatná.Nyní Vám konkuruje cca 400 profi pěstounu,každý stojí stát jen 20 tisíc měsíčně a nevyžaduje,žádné dotace a nedělá dluhy.Klokánek je ustav a děti patří domu,nejlépe do pěstounských rodin....

+13/−4
21.8.2015 12:57
Foto

J18i70ř88í 54K75r36á12k34o86r48a 9169773

Hm, tady někdo neumí počítat. Tak to pojďme uvést na pravou míru, ju?

1) 20000 x 400 x 12 = 96 milionů ročně pro pěstouny.

2) FOD dostává od státu standardně 120 milionů ročně.

3) 400 pěstounů je to teď. Před tou novelou jich byla desetina. Od novely jejich počty zběsile rostou, dá se předpokládat, že za rok jich bude 500 a víc, což bude dělat přes těch zmíněných 120 milionů.

4) Pěstouni berou tento příspěvek i v době, kdy nemají aktuálně žádné dítě svěřené.

5) Klokánek má širší možnosti kontroly než pěstounské rodiny. Nad pěstouny dozoruje pouze státní úředník, nad tetami dozoruje státní úředník, plus samotná organizace FOD plus ostatní tety.

6) Děti patří do rodin, ale normálních. Krátkodobí pěstouni jim rodiny nenahradí. To už je lepší ten Klokánek, kde mají spousty kamarádů.

7) Krátkodobí pěstouni mají omezené kapacity, pro policii, která zabaví bezprizorní děti ve dvě ráno (běžná situace), je mnohem obtížnější hledat vhodné pěstouny, kam by to dítě mohli umístit, než ho dát do Klokánku, kde se vždycky nějaké místo najde.

+14/−3
21.8.2015 17:25

Z10d95e27n57ě12k 75B22á95r69t61a 6514227369424

Za rok 2013 získal Klokánek od státu 262 milionu...

+3/0
21.8.2015 18:26

J57i66ř82í 12K73o28n63r55á80d 8332263809

Hm, to je dost. K tomu zřejmě soukromé dary... To už je střední firma. Asi to chtělo lepší kontrolu nad náklady... Je to těžké, po bitvě každý generál, ale chyba jednoznačně nastala. Je otázka, zda-li to má sanovat stát.

+3/0
21.8.2015 18:42

R67o34s14t65i40s97l90a73v 94C68a62h59a 6283957837141

Takze jedno misto v klokanku vyjde na cca pul milionu? Tedy 40 tisic mesicne?

+2/0
21.8.2015 19:11
Foto

J41i94ř44í 56K95r18á53k10o59r68a 9839593

Kdybyste nelhal.

http://www.fod.cz/o-nas/zprava-o-cinnosti-2013

+1/0
21.8.2015 20:37

J95i75ř78í 46K88o76n70r56á64d 8702703779

To jsou hloupé propočty. Na straně příjmů jsou i dary fyzických a právnických osob. Máte přehled o výši? Ne...

+1/−2
21.8.2015 18:39
Foto

J26i66ř78í 97K48r85á28k68o85r67a 9219343

Bavíme se o státních příspěvcích. Osobní dary pěstounům také neřešíme.

+2/0
21.8.2015 20:39



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.